Gör Gormek | Rüya Yorumları

Bu Rüyanın Anahtar Kelimeleri: Gör


Goril

Rüyada goril görmek düşmanlarınızın size zarar vermek için beklediğine, dikkatli olmanız gerektiğine işarettir.

Rüyada bir gorille karşılaştığınızı görmek rakiplerinizin sizi alt etmek için fırsat beklediklerine; eğer goril size saldırmış ve bir yerinizi yaralamış ise rakiplerinizden çok zarar göreceğinize; goril sadece size bakarak uzaklaşmış ise rakiplerinizin size zarar vermeden iş hayatınızdan çekileceklerine işarettir.

Bir rivayete göre goril görmek, yeni bir iş sahası açıp o işte başarılı olunacağına da delalet eder. ... İslami Rüya Tabirleri

Daha fazla oku...

İslami Rüya Tabirleri

Goril

Akılsız dost yüzünden zarara uğramadır.

Rüyada goril, düsmanla yorumlanır.

Rüyanizda bir gorille karsilastiğinizi görmek, rakiplerinizin sizi alt etmek için firsat beklediklerine, eğer goril size saldirmis ve bir yerinizi yaralamis ise, rakiplerinizden çok zarar göreceğinize, goril sadece size bakarak uzaklasmis ise, rakiplerinizin size zarar vermeden is hayatinizdan çekileceklerine işarettir.

Bir rivayete göre goril gör-mek, yeni bir is sahasi açip o iste muvaffak olunacağına da delalet eder. ... Büyük Rüya Tabirleri

Daha fazla oku...

Büyük Rüya Tabirleri

Görücü

Rüyada görücü görmek bekar kimse için evlenmeye işarettir. ... Büyük Rüya Tabirleri

Daha fazla oku...

Büyük Rüya Tabirleri

Görücü

Rüyada evinize görücü geldiğini görmek, eğer evde bir genç kiz varsa çok yakın bir zamanda evleneceğine, eğer bekar iseniz sizin yakında bir evlilik yapacağiniza, evli iseniz eve bir hizmetçi alacağiniza işarettir. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Görüldükleri Aylara Göre Rüyaların Tabirleri

Not: Hicri Aylar esas alınacaktır

1: Muharrem

  • Eğer rüya, bu ayda görülürse, bu rüya hatasız salih bir rüyadır.
  • Rüyada Muharrem ayını görmek, sıkıntıdan, hapislikten kurtulmaya ve hastalıktan şifa bulmaya işaret eder. Gurbette olan insan rüyasında muharrem ayını görse, vatanına döner.
  • Eğer rüya sahibi günahkar ise, tevbe eder. Çünkü o ayda Adem (A. S. ) 'in tevbesi kabul edilmiştir.
  • Rüya sahibi çocuğunun olmasını arzu ediyorsa, salih bir çocuğu olur.
  • Rüyayı gören sıkıntıda ise, bundan kurtulur, düşmanı varsa düşmanından emin olur.
  • Bazen de rüya sahibi bidat ve sapıklıktan dönmekle Allah-u Tealaya tevbe eder ve günahlarından kurtulur.
  • Rüya sahibi memuriyetten ayrılmışsa, tekrar memuriyete döner.
  • Eğer rüyayı gören fakir veya hasta ise, hastalıktan şifa bulur ve Allah-u Teala onun fakirliğini giderir.

2: Safer

  • Safer ayında görülen rüya, pek makbul sayılmamıştır. Keder ve üzüntü içinde bulunan bir kimsenin rüyada safer ayını görmesinde bir zarar yoktur.
  • Eğer rüyayı gören hasta olursa, şifa ve sıhhat bulacağına, keder ve üzüntüden kurtulacağına işaret eder.

3: Rebîu’l-Evvel

  • Bu ayı rüyada gören kimsenin kazanç ve ticareti sürekli ve karlı olur. Sevinç ve ferahlığa erişir.
  • Bu ayda görülen rüyalar sahih olup, rüyayı görenin salih bir erkek çocuğu olur.
  • Rüya bu ayda görülmüş ise, iyiliği emredip kötülükten sakındıran bir devlet adamı müjdesi alır.

4: Rebîu’l-Ahir

  • Bir kimse rüyasında bu ayı görse, düşmanına galip gelir, alim ve çok cesur bir oğlan çocuğu olur.

5: Cemâziye’l-Evvel

  • Bu ayda bu rüyayı gören kimsenin, islerinde durgunluk olur ve alışveriş isteği azalır.

6: Cemâziye’l-Âhir

  • Bu ayda görülen rüyaların hükmü umumiyetle çıkmaz. (Rüya hayırda olsa, şer de olsa böyledir. )

7: Receb

  • Bu ayda görülen rüya, kuvvetli olur, hayır kapıları açılır her şeyler hayırlara dönüşür. Tabirci, Recep ayında görülen rüyayı hayırla tabir etse, aksi çıkmaz.
  • Bir kimse rüyada receb ayını görse, şerefe meziyete işaret eder. Zira Resulullah (SAV. ) , o ayda miraca çıkmıştır.

8: Şa’bân

  • Bu ayda görülen rüya hayra işaret ederse, ayıptan beri olur, büyük ve hayır çoğalır.
  • Eğer ser olursa, gecikir ve doğru çıkmaz.
  • Bir kimse rüyasında saban ayını görse, o devlet adamlarının azledileceğine işaret eder.

9: Ramazan

  • Bu ayda bütün kötülük kapıları kapanır ve görülen hayırlı rüya çabuk çıkar.
  • Ramazanda görülen çirkin rüya sıhhatli değildir.
  • Ramazandaki hayırlı rüyanın hükmü gecikmez, serlisinin hükmü ise, gecikir ve tabir de edilmez.
  • Bu ayda görülen rüyada inançsız insanin durumu, mümininkinin tersidir. Gayesiz insanin gördüğü rüya, kötülükten başka bir şey değildir.
  • Bir kimse rüyada ramazan ayını görse, bu bereket, hayır, iyilikle emredip kötülükten nehyetmeye işaret eder.
  • Eğer rüyayı gören ilim veya Kur'an öğreniyorsa, buna muvaffak olur. Çünkü Kur'an-i Kerim bu ayda nail olmuştur.

10: Şevval

  • Bir kimse rüyada Şevval ayını görse üzüntülerden kurtulmaya, ferahlık ve sevince işaret eder. Zira şevval ayı bayram ayıdır.

11: Zilka’de

  • Bu ayda görülen rüyalarda pek hayra yorumlanmaz. Yolculuga çıktığını gören kimse, sefere çıkmasın.

12: Zilhicce

  • Rüyada Zilhicce ayında veya kurban kestiğini veyahut kurban bayram namazı kıldığını gören kimsenin, bu rüyası borçlarını ödemesine, yaptığı adakları yerine getirmesine, tevbe etmesine ve sapıklıktan sonra hidayete erişmesine işaret eder.
  • Bazen de bu rüya, alimlerin kaybedilmesine ve devlet adamlarının görevlerinden ayrılmasına işaret eder.
... Muabbir

Daha fazla oku...

Muabbir

Görülen Rüyaların Tabiri Ne Zaman Gerçekleşir?

  • Sabah rüyaları: sabah 4-5 arası görülen rüyalar 3 gün ile 2 ay arasında gerçek olur.
  • Gündüz rüyası: sabahları saat 10 -11 arası görülen rüyalar 15 ila 30 gün içinde gerçek olur.
  • Öğlen rüyaları: öğle saat 12 veya tam gece yarısı görülen rüyalar aynı günde gerçekleşir. Bu belirttiğimiz saatlerin bir kaç dakika sonrası görülen (mesela 12. 03 , 12. 05 ) yaklaşık 3 gün içinde gerçekleşir.
  • Öğle sonrası, ikindi rüyaları rüyaları öğleden sonra saat 3-4 arası görülen rüyalar 1-2 gün içinde gerçek olur.
  • Akşam rüyaları: güneş batarken görülen rüyalar çoğu zaman gerçekleşmez veya karmaşık rüyalar sınıfına girer, o rüyaların yorumu yapılmaz.
  • Ayın 6. günü görülen rüyalar 1 veya 2 günde gerçekleşir.
  • Ayın 9. günü görülen rüya aynı gün gerçekleşir.
  • Ayın 10. günü görülen rüyalar 20 günde gerçekleşir.
  • Ayın 13. günü görülen rüyalar 9 gün içinde gerçekleşir.
  • Ayın 14. günü görülen rüyalar 26 gün içinde gerçekleşir.
  • Ayın 15. günü görülen rüyalar 3 günde gerçekleşir.
  • Ayın 16. günü görülen rüyalar 2 gün içinde gerçekleşir.
  • Ayın 28, 29 ve 30. günü görülen rüyalar aynı gün gerçek olur.

Başka Bir Kaynakta:

  • Ayın ilk günü görülen rüyalar doğru rüyalardır.
  • Ayın 2. günü görülen rüyalar doğru ve daha etkilidir.
  • 3. gün görülen rüyalar da çabuk etkisini gösterir.
  • 4 ve 5. gün görülen rüyalar bir yıl sonra etkisini gösterir.
  • 6, 7, 8 ve 9. günün rüyası yine bir yıl sonra etkili olur.
  • Ayın 10. günü görülen rüya yalancı rüyalardır ve tabiri doğru çıkmaz.
  • 11 ve 12. günün rüyaları da bir yıl sonra gerçekleşir.
  • 14. günün rüyası orta hallidir; yani ne iyi ne de kötüdür.
  • 15. günün rüyasının etkisi çabuk görülür.
  • 16 ve 17. günün rüyası bir süre geçtikten sonra kendini gösterir.
  • 18 ve 19. günün rüyası çok etkilidir.
  • 20 ve 21. günün rüyası yalancı rüyadır ve tabir edilmez.
  • 22. günün rüyası çabucak etkisini gösterir.
  • 23 ve 24. günün rüyası çok kötüdür ve hayırlı bir etkisi olmaz.
  • 25 ve 26. günün rüyası da yalancı rüyadır ve tabir edilmez.
  • 27 ve 28. günün rüyası faydasız bir rüyadır.
  • 29. ve 30. günün rüyası doğru, güzel ve etkilidir.

Görüldüğü Güne Göre Rüyanın Tabiri

  • Ayın ilk günü görülen rüyalar genellikle sevindirici habere delalet etmektedir.
  • Ayın 2.   günü görülen rüyalar ise rüya görüldükten üç gün sonra gerçekleşecek sevindirici bir haberin işaretidir.
  • Ayın 3.   günü görülen rüyalar hayra yorulmaz ve bu rüyalar için sadaka verilmesi tavsiye edilir.
  • Ayın 4. günü görülen rüyalar servete işaret eder.
  • Ayın 5.   günü görülen rüyalar yolculuğa çıkmayı işaret eder.
  • Ayın 8.   günü görülen rüyalar kaybolan bir eşyanın bulunmasına delalet eder.
  • Ayın 13.   günü rüyaları iyiye yorumlanmaz.
  • Ayın 15.   gününde görülen rüyalar, hayırlı haberler vesilesiyle sevinmeye yorumlanabilir.
  • Ayın 16. günü görülen rüyalarda, dost yada yakın arkadaşlardan bir vefat haberi almaya delalettir.
  • Ayın 19.   günü görülen rüyaların iyi rüyalar olmadığı tabir edilir.
  • Ayın 22.   günü görülen rüyalar direk sevince tabir edilir.
  • Ayın 23.   günü görülen rüyalar ızdırap duymaya, korku yaşamaya yorumlanır.
  • Ayın 24.   günü görülen rüyalar ise kınamaya ya da ayıplamaya delalet edebilir.
  • Ayın 27.   günü görülen rüya bitmeyecek sevince yorumlanır.
  • Ayın 29.   günü görülen rüyalardan sakınmak ve tövbe etmek gerekir
  • Ayın 30.   günü kişi gördüğü rüyada erkek ya da kadın fark etmeden birini görerek sevinmesine sebebiyet vereceği tabir edilir.

Kutsal kitapta (İncil) Hz Yusuf’un Güneş, Ay ve 11 yıldızı aynı anda arka arkaya dizilmiş halde görmesi 20 yıl sonra gerçek oldu.

Mısır kralı Pharaohun mahkumları görme rüyası 7 yıl sonra aynı gün gerçek oldu.

Mısır kralının rüyasında gördüğü 14 inek (7'si cılız , 7'si şişman inek ) bir ila 14 yıl arasında gerçekleşti. 7 yıl kıtlık oldu 7 yıl bereket yaşandı. ... Muabbir

Daha fazla oku...

Muabbir

Görümce

Bir hanımın rüyada görümcesini görmesi, arkadaşlığa ve dostluğa alâmettir. ... Rüya Tabirleri Sözlüğü

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Sözlüğü

Görümce

Aile arasında birtakım tartışmalar yaşayacaksınız.

Rüyada görümce veya baldiz görmek, dogum münasebetiyle ailenize yeni bir ferdin katilacağına işarettir. Gö-rümce ve baldiz ayni zamanda eve girecek yeni bir neseye ve se-vince de yorumlanır. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Daha fazla oku...

Rüya Yorumlama Sanatı

Görünmezlik

Rüyada görünmez bir insan olduğunuzu gördüyseniz, dikkat etmediğiniz takdirde büyük bir hata işleyeceğiniz anlamına gelir. ... Rüyalar ve Yorumları

Daha fazla oku...

Rüyalar ve Yorumları

Görüşme

Bir kimsenin rüyada melâike ve “Kiramen kâtibin” melekleriyle görüştüğünü görmesi, sıkıntılara düşmeye ve o sıkıntılardan kurtulmaya delâlet eder. ... Rüyaların Anlamı

Daha fazla oku...

Rüyaların Anlamı

Görüşmek

Amir, mesai arkadaşı vs. ile görüşmek danışma ve koordinasyona, Bir dostla görüşmek sevinç ve tasayı paylaşmaya, Görüşmek, işleri sünnet olduğu üzere istişare ile yapmaya, 'Yazıcı Melekler'le görüşmek züntü ve sevinci art arda yaşamaya delalet eder. ... Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Daha fazla oku...

Büyük Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Gözün Zayıf Görmesi

Bir kimsenin rüyada görüşünde zayıflık olduğunu görmesi, haramlardan göz yummaya ve günahkâr kimselere bakmamaya delâlet eder.

Bazı kere de rüyada zayıfça görmek, hanımın hamileliğine işarettir. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Gözün Zayıf Görmesi

Rüyada zayifça görmek, haramlardan göz çevirmeye işaret eder.

Bazen de zayifça görmek, haniminin hamileliğine işaret eder. ... Rüya Tabirleri Sözlüğü

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Sözlüğü

Haftanın Günlerine Göre Rüyaların Tabiri

Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar akşamları görülen rüyaların tabiri:

Şeyh Bahauddin Amulî’den (r. a) rivayet edilir ki;

  • Pazartesi:
    Rüyayı gören kimseye pek yakında zulmedilecektir. Başka bir deyişle o günün rüyası kötüdür.
    (Gördüğünüz her rüyayı mutlaka hayra yorun. İyi düşünün iyi olsun)
  • Salı:
    Salı akşamları görülen rüyalar oldukça iyi ve güzeldir.
  • Çarşamba:
    Çarşamba Akşamları görülen rüyalar iyiye yorulur, mal ve servet olarak tabir edilir.
  • Perşembe:
    Perşembe akşamları görülen rüyalar doğrudur ve faydası yakın bir zamanda görülür.
  • Cuma:
    Cuma akşamları görülen rüya, yalancı rüyadır.
  • Cumartesi:
    Cumartesi akşamları görülen rüyalar genellikle doğru ve iyidir.
  • Pazar:
    Pazar akşamları görülen rüyalar doğrudur ve tabiri çabuk gerçekleşir.
... Muabbir

Daha fazla oku...

Muabbir

Hakir Görme

Nasil olursa olsun rüyada birini degersiz görmek, kötülüge ve çirkinlige işaret eder. Sayet rüyayi gören avam kimse ise, makam sahibi birinin rüyada, insanlari alay ve tahkir eden kimselerin yaptiklari isi yaptiğini görse, hakaret ettigi kimsenin haline düser. Mu'min bir kisiyi tahkir ettiğini gören kimsenin dininde bozukluk ve noksanlik meydana gelir ve ümit ettigi bir kimseden ümidini keser. Gelecekte de zillete düser. Tanimadigi genç birisinin kendisini tahkir ettiğini görse, düsmanina galip gelir. Tahkir eden tanimadigi bir ihtiyar ise o kimse fakir olur. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Daha fazla oku...

Rüya Yorumlama Sanatı

Hayvan Uzuvları Görmek

Rüyada görülen hayvan burnu, yeni ve tehlikeli bir devrenin basladiğına işarettir. Kus kanatlari görmek, seyahatte olan bir sevdiğiniz için endise duydugunuza işarettir. Tavuk, horoz, kaz, ördek vb. kümes hayvanlarinin kanatlarini görmek ise, tüm sıkıntılari asacağinizin müjdecisidir. Hayvan kuyrugu kesmek ya da koparmak, talihsiz bir durumla karsilasmak seklinde yorumlanır. Yüzülmüs bir hayvan postu ya da hayvan postundan bir sey görmek, karli bir is alacağiniza işarettir. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Hor Görme

Nablusî demiştir ki: Ne suretle olursa olsun rüyada birini değersiz görmek, kötülüğe ve çirkinliğe delâlet eder.

Rüyada mümin ve salih bir kişiyi tahkir ettiğini görmek, dinde bozukluk ve noksanlık ile tâbir olunur. Ve o kişinin zillete düşmesinden korkulur.

Rüyada hiç tanımadığı genç bir adamın kendisini tahkir ettiğini görmek, düşmana galip gelmeye delâlet eder. Şayet tahkir eden tanımadığı bir ihtiyar ise, bu rüya fakirlik ile tâbir edilir. Çünkü tanımadığı o ihtiyar onun çalışma ve gayretidir. ... Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Ansiklopedisi

Hor Görme

Rüyada birisini hor gördüğünüzü ya daaşağıladığınızı görmek dindeki noksanlığa, kötü yola sapmaya, kötülüğe ve çirkinliğe, zillete düşmeye işaret eder.

Rüyada tanımadığı biri tarafından hor görülmek düşmana galip gelmeyle yorumlanır.

Bir başka yoruma göre de rüyada hor görmek ilim tahsil etmeye işaret eder. ... Rüya Tabirleri Sözlüğü

Daha fazla oku...

Rüya Tabirleri Sözlüğü

Hor Ve Hakir Görmek / Olmak

: Bir insanı, yaratılıştan gelen özürlerinden dolayı küçük görmek veya din kardeşine tepeden bakmak kötü huya ve çirkin mizaca, Bir müslümanı değersiz görmek aşağılanmaya, bir şeyden ümidini kesmeye, İnançsız ve günahkarı, düşünce ve kötü işlerinden dolaayı ayıplayıp küçümsemek şeref ve itibara, Bir kimse tarafından hor ve hakir görünmek ilahi yardım ve himmete, şeref ve itbar kazanmaya; İtibar sahibi, alim ve mücahid kimselerin üzürinde hakirlik izlerinin görülmesi dince zayıflık ve utanca, müslümanların ilgisizliğine ve dinsizlerin şiddet göstermelerine delalet eder. ... Rüya Yorumlama Sanatı

Daha fazla oku...

Rüya Yorumlama Sanatı

İmam Nablûsînin Rüya Hakkındaki Görüşleri

İmam Nablûsî “Ta’tîrü’l-En’âm fi Ta’bîri’l-Menâm” ismini verdiği eserinin önsözünde Allah’a hamd, Resulü’ne salât ve selamdan sonra şöyle demektedir:

-Yüce Allah kerîm kitabında buyuruyor ki: “Onlar için dünya hayatında da, âhirette de müjdeler vardır. “(1) Bu mübarek âyetin tefsirinde müfessirlerden bazıları: “Dünya hayatındaki müjdeden murad, dünyada bizzat kendisinin veya kendi hakkında bir başkasının gördüğü sâlih rüyadır. Ahiretteki müjdeden murad ise Allah’ı görmektir. ” demişler ve bu âyet-i celîleyi böyle izah etmişlerdir. Kâinatın Efendisi de şöyle buyurmuşlardır: “Sâlih rüyaya inanmayan kimse Allah’a ve ahiret gününe iman etmemiştir. ” Müminlerin temiz ve pak annesi Hazret-i Aişe (r. anha) demiştir ki: -Resûlullah (s. a. v. )’de vahyin başlangıcı sâlih rüyalardı. Herhangi bir rüya gördüklerinde sabah aydınlığı gibi aynen zuhur ederdi. . . Rivayet edilir ki, bir gün Allah’ın Resulü, Hazret-Î Ebu Bekir (r. a. )’e hitaben dediler ki: -Yâ Ebâ Bekir, öyle bir rüya gördüm ki, güya ikimiz bir merdivenden çıkıyor muşuz, ancak ben seni iki basamak geçmişim!. . Hazret-i Ebu Bekir (r. a. ) ılık gözlerini Allah Resulünün mübarek cemaline dikip: -Ey Allah’ın Resulü, dedi. Allah sizin ruhunuzu alıp rahmetine kavuşturduktan sonra ben iki buçuk sene daha yaşarım!. . (Cihan sıddikı Hazret-i Ebu Bekir’in bu tâbiri aynen gerçekleşmiştir. . . ) Yine bir başka gün Allah’ın Resulü, Hazret-i Sıddîk-ı Ekber’e: -Yâ Ebâ Bekir, dediler. Rüyamda gördüm ki, siyah bir koyun bana tâbi olup benim peşimden ve o siyah koyuna da beyaz bir koyun tâbi olup onun peşinden geliyordu. . . Hazret-i Ebu Bekir (r. a. ), Nebiler Nebisinin rüyasını şu şekilde tâbir ettiler ve dediler: -Ey Allah’ın Resulü, size ilk önce Araplar tâbi olacak, Arab’a da Arap olmayanlar ittiba edecektir. . . (Bu tâbir de ayniyle kısa zamanda zuhur etti. ) Yüce Allah, Hazret-i Yûsuf’a rüya ilmini ihsan ve ikram buyurmuştu. Buna işaretle Kur’ân-ı Kerim’de şöyle buyuruluyor: “Rabbin seni seçecek ve sana rüya tâbirini öğretecektir. ”(2) Rüya ilmi, insanlığın ve âlemin başlangıcından beri akıp gelen bir ilimdir ki, nebiler ve resuller o ilim ile amel etmişlerdir. Peygamberlerin çok kerre rüya ile verdikleri haberler, kendilerine rüya ânında Rableri tarafından vahyedilen şeylerdir.

Rüyalar üç kısma ayrılır:

  • Allahu Teâlâ tarafından müjde olarak gösterilen bir rüyadır ki, hadis-i peygamberi ile anlatılan sâlih rüya budur.
  • Şeytan tarafından korkutmak için vâki olan rüyadır.
  • İnsanın bizzat kendi düşünce ve haliyle meydana getirdiği kuruntuların neticesinin rüya şeklinde tecelli etmesidir.
(Şeytan, Ademoğlunun amansız bir düşmandır. Düşmanın meydana getirdiği rüya da elbet bâtıldır). Şeytan tarafından korkutmak maksadıyla meydana gelen rüya bâtıl olduğundan ona itibar edilmez. Nitekim sahih hadisler böyle bir hâdiseden bizi haberdar etmektedir. Şöyle ki, Allah Resulünün yüksek huzuruna bir adam gelip: -Ey Allah’ın Resulü! Rüyamda gördüm ki, güya başım kesilmiş ve başımın ardı sıra gidiyorum! dedi. Resûlullah (s. a. v. ) Efendimiz o adama buyurdular ki: -Uykuda şeytanın seninle oynadığını kimseye söyleme!. . *** Nefsin ve hevânın arzusundan meydana gelen rüyalar da vardır. Onlar da tıpkı şunun gibidir ki, insan kendisini rüyada çok sevdiği biri ile görür, veya bir şeyden korkar da o şeyi görür, veya aç olduğu için leziz yemekler yediğini, ya da midesinin dolu olu¬şundan kustuğunu görür. . (Bunların hepsi kendi kuruntusu ve nefsinin arzusudur. Tabii ki sahih rüya olamazlar. . )

Bâtıl rüyalar da vardır ve yedi çeşittir:

  • Üzüntü, keder ve arzuların tesiri ile insanın meydana getirdiği karmakarışık rüyalar.
  • İnsanın rüyada ihtilâm olması. Bu rüyanın da tâbiri yoktur. .
  • Şeytan tarafından korkutmak için gösterilen rüyadır ki, rüyayı görene hiçbir zararı erişmez. . .
  • Cin taifesinin gösterdiği şeylerdir ki, rüya sahibi rüya esnasında bundan da zahmet çeker. . .
  • İblis’in gösterdiği ve temeli bâtıl rüyadır ki, bu zaten rüyadan sayılmaz.
  • İnsan bünyesinin anormal ve kederli zamanında gördüğü rüyalardır. Ve bunlar da rüyadan sayılmaz. . .
  • Acı ve ızdırapların getirdiği rüyalardır ki, rüya sahibi o anda senelerce önce vâki olmuş bir hali görür.

Rüyaların hayırlısı ve en sahihi müjdeleyici olanlarıdır.

Sahih ve doğru olan rüyalar beş türlüdür:

1. Apaçık sâdık rüya. Bu rüya nübüvvetten bir cüzdür. Nitekim yüce ve kerîm olan Allah’ın buyurduğu gibi her şey apaçık zuhur etmiştir. Allah buyuruyor ki:
“Andolsun ki Allah, gerçekten Peygamberine o rüyayı hak olarak doğru gösterdi. Andolsun ki, inşaallah emniyet içinde bulunan kimseler olarak başlarını traş etmiş ve kısaltmış olduğunuz halde korkmaksızın mutlaka Mescid-i Haram’a gireceksiniz. “(3) işte bu âyet muktezâsınca Allah’ın Resulü Hudeybiye’ye seferleri esnasında gördüler ki, sahabileri ile beraber korkusuzca Mekke’ye girip Kabe’yi tavaf ederek kurbanlarını kestikten sonra bazısı başlarını traş ediyor ve bazıları da saçlarını kesiyorlar. . . Kâinatın Efendisi rüya meleğinin tavassutu olmaksızın bizzat yüce Allah tarafından müjdelendi. Nebiler Nebisinin bu rüyasının, ibrahim (a. s. )’in rüyasında oğlu Hazret-i ismail’i kesmesi hakkında gördüğü rüya gibi tâbire ihtiyacı yoktur. . . Tâbir ilminde ehil olanlardan bazıları demişlerdir ki: “En büyük saadet o kişi içindir ki, rüyayı açık bir şekilde gördü. Zira açık rüyayı gösteren ancak Allah Teâlâ ‘dır. Onda rüya ile görevli meleğin tavassutu yoktur. ”
  1. Salih bir rüyadır ki, o da Allah tarafından müjdelenir. Allah o rüya ile kulunu, yaptığı veya yapacağı bir şeyle müjdeler. . .
  2. Kâinatın efendisi sahâbilerine hitaben dediler ki: “Sizden birinizin rüyada gördüğü şeylerin en hayırlısı, o kimsenin Allah’ını, peygamberini veya müslüman ana babasını görmesidir. ” Sahabiler Allah’ın sevgilisine sordular: -Ey Allah’ın Resulü, bir insan rüyasında Rabbini görür mü, (bu mümkün mü?). Buyurdular ki: -Sultanı görür. Sultan da Allah’tır. . .
    • Rüya ile mükellef meleğe “Sıddîkûn” adı verilmiştir. O melek yüce Allah’ın kendisini ümmü’l-kitab (kitabın anası) olan nüshadan öğretip bildirdiklerini ve ibretli darb-ı mesellerden ona ilham ettiği nesneyi sana rüyanda gösterir. . . Her eşyanın, her nes¬nenin misâl âleminde bir benzeri vardır.
    • Murad ve maksat açık olmayıp gizlice işaret edilmiş rüyadır. Şu çeşit rüyadır ki, gördüğü yerin delaletiyle sahih olur. İnsan rüyada gördüğü yer, gördüğü yere galip gelerek şer hayır, hayır da şer şeklinde tecelli eder. Rüya anında mescidlerden birinde tambur çaldığını gören biri, bu hali akıl ve dine aykırı bulduğun¬dan derhal tevbe eder ve bu da onun için hayıra döner. . .
    Keza hamamda Kur’ân-ı Kerim okuduğunu veya oynadığını gören kimse de fena bir işle şöhret bulur. . . Çocukların gördüğü rüyalar da sahih rüyalardandır. Cihan güzeli Hazret-i Yusuf o meşhur rüyasını gördüğünde yedi yaşında bulunuyordu. Kur’ân-ı Kerim’de beyan edildiği üzere Yusuf (a. s. ) babasına şöyle demişti: “Babacığım, ben, rüyada onbir yıldızla güneşi ve ayı gördüm. Gördüm ki, onlar, bana secde ediyorlar. ” (4) Ve bu rüya da doğru çıktı ve Hazret-i Yusuf, Allah’ın izniyle nice nimetlere mâlik oldu. . . İnsan rüyayı sade kendi hakkında görmez: Şu bir gerçektir ki, insanın gördüğü rüya sırf kendisi hakkında olmayıp, o kimsenin çoluk çocuğu, akrabaları, kardeşi, babası, dostu, meslekdaşı, zevcesi ve hemşehrileri gibi başkaları için de olur. . . Buna misâl de şudur ki: Kuduz kâfir Ebû Cehil rüyasında İslâm dinine girip Allah’ın Resulüne biat ettiğini gördü. Bu rüya onun kendi hakkında değil, oğlu hakkında tecelli etti; Hazret-i îkrime İslâm’a can atarak ebedî kurtuluşa erdi. Ebu Cehil ise küfür üzere azab diyarına göçtü. Bir gün Ümmü’l-Fazl, Allah Resulünün nur bağışlayan huzuruna geldi: -Ey Allah ‘ırı Resulü! Korkunç bir rüya gördüm! dedi. Kâinatın Fahri: -Gördüğün hayırdır, buyurdular. Ümmü ‘l-Fazl çırpına çırpına anlatmaya devam etti: -Ey Allah’ın Resulü, mübarek vücudunuzdan bir parça kesilip benim kucağıma bırakılmıştı. . . O anlattıkça Allah ‘in Resulü tebessüm ediyorlardı: -Ey Ümmü ‘l-Fazl! Yakında Fâtıma bir çocuk doğurur da sen onu kucağına alırsın, buyurdu. Nitekim Peygamber kızı Hazret-i Fâtıma (r. anha) az zaman sonra Hazret-i Hasanı dünyaya getirdi ve Ümmü’l-Fazl o güzellik cihanını kucağına aldı. . . *** Gördüğü rüyanın doğru ve sahih olmasını isteyen kimse, sözünde, özünde doğru olmalıdır. Yalan, gıybet, koğuculuk, kötü ahlâk rüyalara da tesir eder. Rüya sahibi yalan söylemez, yalan söyleyenleri de hoş karşılamazsa onun gördüğü rüyalar gerçeğe ayna tutar. . . Güzel ve sahih bir rüya görmek isteyen kişi uykuya yatarken abdestli olarak yatmalı ve Allah ‘a çok dua etmelidir. Rüya hakkında İmam Nablûsî’nin buna benzer daha birçok sözleri var. Biz kısa ve özet olarak aldık, mevzuya burada son veriyoruz. Her şeyin en iyisini ve hayırlısını bilen Allah’tır. . . (1) Yunus Sûresi, 64. (2) Yusuf Sûresi, 6. (3) Fetih Sûresi, 27. (4) Yusuf Sûresi, 4. ... Muabbir

Daha fazla oku...

Muabbir

Meleklerle Görüşmek

Rüyada melekler île görüsmek, sıkıntılara düsmeye ve o sıkıntılardan kurtulmaya işarettir. ... İslami Rüya Tabirleri

Daha fazla oku...

İslami Rüya Tabirleri

Şahıslara Göre Rüyaların Özellikleri

İbn-i Sîrîn der ki: Rüya, kâfir ve mümin olmak üzere iki hâlden oluşur. Aslı ise on üç çeşittir:
  • Hâkimlerin rüyası.
  • Fakihlerin rüyası.
  • Âlimlerin rüyası.
  • Özgürlerin rüyası.
  • Kölelerin rüyası.
  • Erkeklerin rüyası.
  • Kadınların rüyası.
  • İffetlilerin rüyası.
  • Fasıkların rüyası.
  • Zenginlerin rüyası.
  • Fakirlerin rüyası.
  • Baliğlerin rüyası.
  • Baliğ olmayanların rüyası.
Buna göre, hâkimlerin rüyası diğerlerinin rüyasından daha gerçekçidir. Zira fazilet, adalet, insaf, nezaret, halkın işleriyle ilgilenme, sorunları çözme vb. gibi şeyler onların vazifesidir. Fakihlerin ve âlimlerin uykuları da diğerlerine nazaran daha gerçekçidir. Zira Allah, halkı hidayet etmeleri, onları hayra ve doğruluğa davet etmeleri ve kötülükten sakındırmaları için fakihlere ve âlimlere özel lütfünü göndermiştir. Erkeklerin rüyaları, kadınların rüyalarından daha gerçekçidir. Nitekim Allah şöyle buyurur: "Erkekler, kadınlardan üstündür, çünkü Allah onları birçok şeylerde kadınlardan üstün etmiştir. " "Erkeğe iki kadının hissesi kadar düşer. " "İki erkek olmazsa biri unuttuğu vakit öbürünün hatırlatması için razı olacağınız kimselerden bir erkekle iki kadın tanık olsun. " Yüce Allah sabrı, aklı, reyi, bayındırlığı, büyüklüğü, şecaati, cömertliği, yargıyı, takvayı ve adaleti erkeklere daha fazla vermiştir. İffetlilerin (salihlerin) rüyası da fasıkların rüyasından gerçekçidir. Zira salihler, iyiliğe ve hakka itaate yönelirler ve günahlardan kaçınırlar. Ama fasıkların rüyaları, tıpkı kâfirlerin rüyaları gibi kıyamet günü için onlara delil niteliğindedir. Zira fasıklar günah konusunda ısrar ederler ve kıyamet gününü düşünmezler. Peygamber efendimiz (s. a. v), "Veren el, alan elden üstündür" buyurmuştur. Dolayısıyla dilencilerin rüyaları asılsızdır. Çünkü onlar hep üzüntü içerisindedirler. Geçimliklerinden başka bir şey düşünmezler. Fakirlerin rüyası ise iki şekilde yorumlanır; görülen rüya iyiyse geç, kötüyse erken gerçekleşir. Zenginlerin rüyası bunun tersinedir. Baliğ olan çocukların rüyaları ise zayıftır. Çünkü onlarda şehvet ön plandadır ve yeterli derecede akıl ve edebe sahip değillerdir. Bazı tabircilere göre, bu çocuklar iyi bir rüya görmüşse, anne-babalarına yorulur. Kötü ise de herhangi bir zararı yoktur. Henüz baliğ olmayan çocukların rüyaları hakkında ise iki görüş vardır:
  • Onların gördüğü rüya çabuk gerçekleşir; çünkü henüz günaha bulaşmamışlar ve dünyadan yana bir şeye sahip olmamışlardır.
  • Çocukların rüyası tabirsizdir; çünkü akılları ve bilgileri henüz kemale ermemiştir. Yine bazı tabircilere göre sarhoşun, cünüplünün ve hayızlı kadının rüyaları tabirsizdir. Ama İbn-i Sîrîn bu görüşe karşıdır. Zira müşrikler, Yahudiler ve Hıristiyanlar asla cenabet guslü almazlar ve daima cenabetli gezerler.
Rivayet edilir ki; Safiye bint-i Vahiy, Hayber'deyken rüyasında ay ile güneşi bir arada görmüş ve gördüğü bu rüyayı Hayber'in emirine anlatmıştı. Emir bu rüyayı işitince Safiye'ye yumruğuyla vurdu ve öfkeyle, "Eğer senin gördüğün rüya doğruysa, Muhammed (s. a. v) bu kaleyi ele geçirecek, seni de eşi yapacak!" dedi. Ertesi gün Resul-i Ekrem (s. a. v), İmam Ali'nin gösterdiği yiğitlikle kaleyi ele geçirince Safiye'yi onun huzuruna getirdiler. Resul-i Ekrem, ona yüzündeki kızarıklığın sebebini sordu. O da gördüğü rüyayı ve başından geçen olayları anlattı. Böylece rüyası gerçekleşmiş oldu. Kirmanî: Müslüman'ın rüyası kâfirden, âlimin rüyası cahilden, salihin rüyası fasıktan ve iyilerin rüyası kötülerden daha doğru ve gerçekçidir. Nitekim Allah, şöyle buyurur: "Yoksa kötülük kazananlar, kendilerini de iman edenler ve iyi işlerde bulunanlarla eşit mi tutacağız, dirimleri de, ölümleri de onlarla bir olacak mı sanıyorlar?" Yaşlıların rüyası gençlerinkinden, gençlerin rüyası da çocuklarınkinden daha doğru ve gerçekçidir. Adamın biri İbn-i Sîrîn'e, "Rüyamda ezan okuyordum, bunun tabiri ne olabilir?" diye sordu. İbn-i Sîrin, "Hacca gideceksin" dedi. Hemen arkasından biri daha geldi ve o da aynı rüyayı gördüğünü söyledi. İbn-i Sîrîn ona da "Seni hırsızlıkla itham edecekler" dedi. Bunun üzerine öğrencileri "Ey üstat, aynı anda birini hacca, diğerini de hırsızlıkla ithama yordunuz; hâlbuki ikisinin de rüyası aynıydı, bunun sebebi nedir?" diye sordular. İbn-i Sîrîn şöyle cevap verdi: "Önce gelenin batınını iyi gördüm ve bunu hacca yordum. "Ve insanları hacca davet et, uzak uzak, bütün yerlerden yaya olarak yahut hayvana binerek gelsinler sana. " Diğerinin simasından onun kötü biri olduğunu okudum ve bunu da hırsızlıkla ithama yordum. "Onların yüklerini hazırlayınca şerbet içtiği bardağı kardeşinin yükünün içine koydurdu, sonra da ey kafile, siz hırsızsınız diye bir münadiye nida ettirdi. " İmam Cafer Sadık (a. s): Gündüz vakti görülen rüya, birkaç gün içerisinde gerçekleşir. Gece vakti görülen rüyanın gerçekleşmesi ise altı ay, bir yıl veya yirmi yıl kadar gecikebilir. Nitekim Hz. Yusuf'un rüyası yirmi yıl sonra gerçekleşmişti. Bazen de kırk yıl sonra gerçekleşebilir. Zira Resul-i Ekrem (s. a. v), rüyasında birinin İmam Hüseyin'in (a. s) kanını içtiğini görmüş ve bu rüyanın tabiri kırk yıl sonra, İmam'ın şehadetiyle gerçekleşmişti. Cabir: Geceleyin görülen rüya, gündüz vaktinde görülen rüyadan daha gerçekçidir. Akşamın ilk saatlerinde görülen rüyanın tabiri olmaz. Çünkü bunun sebebi, o anki düşüncelerdir. Gece yarısında görülen rüyanın da etkisi yoktur. Çünkü o vakitte görülen rüyalar karışık rüyalardır ve bunlar şeytanın ürünüdür. En doğru rüyalar, sabaha yakın bir zaman kala veya hava aydınlanmaya başlayınca görülen rüyalardır. Zira bu rüyaları mukarreb melek Levh-i Mahfuz'dan gösterir. Bu yüzden gerçekçi olur ve tabiri vardır. ... Muabbir

Daha fazla oku...

Muabbir

Sembolün İlk Harfine Göre Rüyanın Tabiri

Rüyada görülen şeyin isminin Arapça yazılışının ilk harfi alınır ve rüyanın ne olduğu bu harfler ile ortaya çıkar. (İBRAHİM HAKKI ERZURUMİ)

(ﺍ) (Elif) e harfi: Ululuğa işarettir. Bu rüya sahibinin değerinin artacağına işarettir.

(ب) (Ba) b harfi: Beden ve cana rahatlığıdır.

(ر) (Ra) r harfi: Hacetlerin husulüne işaret eder.

(ث) (Sa) s harfi: Düşmanına karşı üstün gelmektir.

(ج) (Cim) c harfi: Fırsat ve ganimete delildir.

(ح) (Ha) H harfi: Yücelik ve kutluluktur.

(خ) (Hı) h harfi: Her emele ulaşmaktır.

(د) (Dal) d harfi: Zahmet ve güçlüktür.

(ذ) (Zel) z harfi: Mülk, mal ve ululuktur.

(ر) (Rı) r harfi:  İyi talihe delildir.

(ز) (Zı) z harfi: Kalbi sağlam itikada götürür.

(س) (Sin) s harfi: Emniyet alametidir.

(ش) (Şın) ş harfi: İşlediğine pişman olmaktır.

(ص) (Sad) S harfi: Kam almayı müjdeler.

(ض) (Dad) D harfi: Mal bulmaya işarettir.

(ط) (Tı) T harfi: Düşmanı helak olur.

(ظ) (Zı) Z harfi: İse kalbi üzülecek demektir.

(ع) (Ayın) Â harfi: Gönlünde karışıklık ortaya çıkar.

(غ) (Gayın) Ğ harfi: İşi nefsine zulümdür.

(ف) (Fe) f harfi: Rütbesi artar.

(ق) (Kaf) q harfi: Şansı açılır ve zengin olur.

(ك) (Kef) k harfi: Hiç yoktan sevinçle karşılaşır.

(ل) (Lam) l harfi: Emniyet demektir.

(م) (Mim) m harfi: Muradına erer.

(ن) (Nun) n harfi: Hatırı yıkılacaktır.

(و) (Vav) v harfi: İşleri kolaylaşır.

(هـ) (He) h harfi: Üzüntü ve gözyaşıdır.

(ي) (Ya) y harfi: Taate muvaffak olur.

İşte bu tabirler mutlaka çıkar. ... Muabbir

Daha fazla oku...

Muabbir

Sigorta

Çağdaş Ulema: Sigorta yaptırmak; zarara uğrayacağınıza işarettir.

... İslami Rüya Tabirleri

Daha fazla oku...

İslami Rüya Tabirleri

Benzer Aramalar